onsdag 25 februari 2009

FOTOSIDAN

I dagarna kom tidningen Fotosidan Magasin ut, i tidningen hittar man en ovanligt klok, trevlig och ödmjuk tjej ;-) som ger tips till läsarna om hur de kan förbättra sina bilder. Den här tjejen råkar heta Anna Roström och startade själv med att visa sina första bilder för andra på just fotosidan. Så om ni har en minut över (och en slant) gå och köp tidningen eller gå in på deras webbsida så kommer ni hitta massor av information om allt som rör foto. Har ni tur kanske ni även hittar några gamla bilder som framkallar svettningar hos den där fotografen Anna...

9 kommentarer:

Stina sa...

Jag fick tidningen i brevlådan igår. Har inte hunnit bläddra i den, men det ska bli kul att läsa. Ser verkligen fram emot dina tips, för dina bilder är minst sagt magiska! Jag är sååå glad att jag hittade din blogg!

Anna SmallpigArt sa...

Va gullig du är Stina! Jag håller tummarna att några av min tips är till nytta. Du får jätte gärna höra av dig när du läst tidningen och berätta om artikeln och kommentarerna gav något!

Kram

Stina sa...

Jag slukade artiklarna med stor aptit. Jag tycker den här formen av bildkritik är oerhört lärorik, bland det bästa man kan läsa. Dina kommentarer var definitivt inget undantag. De var bland de som gav mig mest! Framförallt gillade jag hur du verkligen lyfter fram det som kan göras ännu bättre i redan bra bilder på ett väldigt proffsigt och bra sätt. Det är så ofta kritiker tar till "sågningar", och då är det väldigt svårt att ta till sig kritik, oavsett hur välförtjänt den är, tycker jag.

Anna SmallpigArt sa...

:-)) nu blev jag glad!

Tack Stina och lycka till med fotograferande!

Kramar Anna

Anonym sa...

Jag köpte tidningen idag och det var ju några kändisar för mig i den. Tyvärr förstår ju inte jag, som alltid använder autoprogram, så mycket av fackspråket men det var himla roligt att få läsa om dig Anna. Och det var ju inget lite repotage heller. Kram Jessica

Anna SmallpigArt sa...

:-)) jag tror du känner några av dem på bilden... Snygga killar :-)

Ska se till så vi får träffas snart, saknar er alla!

Stor kram Anna

Anonym sa...

Jätte fin bilder som var med i den! Jag gillade speciellt den med pappan som håller sitt barn upp och ner. :)

Anonym sa...

:-) super bra tidning... jag var ju oxå med i den ;-)

Benny Ottosson sa...

Jättefint reportage!