måndag 10 november 2008

Bildhantering



Har suttit under dagen och arbetat på min hemsida, ska lägga upp ny prislista inför 2009 och även en sida om bildhantering. Anledningen till att jag gör det är att jag får många frågor om bildhantering och vill enkelt visa hur det kan skilja sig mellan en bearbetad bild och en icke bearbetad bild. Samt att det inte alltid handlar om att manipulera bilden utan att plocka fram styrkorna i bilden och framhäva motivet från sin bästa sida. Plockar ofta bort min påsar under ögonen så jag ska se snygg ut på kort ;-)

Fick idén av en annan fotograf att visa före och efter bilder, tjuvaktig som jag är ;-) så har jag snott upplägget så här kommer två exempel på bilder som har blivit bildhanterade. 


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken skillnad! Om någon kan göra mig snygg på min bröllopsdag så lär det vara du (eller snarare efter min dag, eftersom det är då trollspöt kommer fram...)

Anonym sa...

Mycket fina bilder i hela bloggen, roligt med inspiration! Har letat runt, men inte hittat din sida med bildhantering? Skulle gärna titta även där för lite tips och tricks?
Mvh Magnus