tisdag 4 november 2008

Höst i Paris





En hel vecka i Paris och riktigt slut! Bockade av 10 topp när det gäller sevärdheter och uppfyllde alla kriterier som turist. Blev blåst både en och två gånger under resan och blev lika arg varje gång. Trodde att alla länder hade bytesrätt om man köper en kappa med hål i, ja alla utom Frankrike som istället kör med "köpt är köpt läste du inte den franska skylten får du skylla dig själv". Påpekade på min bästa engelska att det är skandal varpå butikstanten sa att jag var en dålig kund och hade en billig kappa! Om jag någon gång fotograferar hennes ska jag ta bilder som gör att hennes mor inte känner igen henne , så elak var hon! 

Gav i alla fall upp min skolfranska efter någon dag och övergick till en blandning av dalmål, franska, engelska och svenska. Upptäckte att det inte spelade så stor roll vad man sa bara man log och pekade på det man ville ha samtidigt. Sen att jag sa monsieur monsieur istället för bonjour varje gång någon hälsade verkade bara framkalla skratt, för er som hoppade franskan så sa jag alltså herr herr istället för hej. 

Tillbaka i Sverige möttes jag av ett ruggigt Stockholm, skönt att då ta tag i några av 2009 års bröllopsbokningar och drömma mig bort...

ps. Grisen på första bilden är till höger ;-) ds.



2 kommentarer:

....... sa...

Hej! Paris är härligt! Är avundsjuk på eran vecka i romantikens stad. Du tog så fina bilder så vi har svårt att bestämma oss vilka förstoringar vi vill ha :) Men snart har vi enats!
Signy hälsar så gott! Ocj vi såg med ens att grisen var till höger *L*
Må så gott! /Linda

Anna SmallpigArt sa...

Jag håller med, Paris är underbart men alla pratar så konstigt ;-) Va glad jag blir att ni gillar bilderna. Signy var super mysig och jätte duktig även fast hon indirekt kissade på min fot ;-) Ni såg så lyckliga ut att jag själv bara längtar till den dagen jag och min man skaffar en egen Signy.

Och tack för att du såg vilken som var grisen, hade själv svårt att skilja oss åt men solglasögonen var det som hjälpte mig ;-))

kramar Anna