söndag 16 november 2008

FOTOGRAF SKRÄCK






Carina hörde av sig till mig för att hon behövde bilder på sig själv till sitt företag. När vi träffades första gången sa hon "jag avskyr att fotografera mig, det är värre än att gå till tandläkaren". Dessutom hade hon inte varit hos en fotograf sedan hon konfirmerade sig så hennes glädje var med andra ord inte total över att nu behöva gå till en fotograf. 

Efter en kort pratstund bestämde vi oss för att köra igång, vi började lätt med lite porträttbilder och Carina fick några tips för att tänka bort mig och kameran. När det hade gått 10 minuter jobbade Carina framför kameran obehindrat, henne genuina glädje och värme spred sig (vilket var tur för det var svin kallt och regnade). När jag bröt en stund senare och talade om att vi var klara sa Carina "nej men nu börjar det ju bli lite roligt"...

Håller tummarna att Carina kommit över sin fotograf skräck, för mig som fotograf var hon toppen och hon får mer än gärna stå framför min kamera igen!

Inga kommentarer: